World Triathlon ve European Triathlon'un başlatmış olduğu değişim rüzgarına paralel olarak güncellenen, Türkiye Triatlon Federasyonu tarafından gelecek vizyonuyla hazırlatılan yeni logo ve kurumsal kimlik çalışması, TTF Başkanı Bayram Yalçınkaya'nın sunumuyla triatlon camiasına tanıtıldı.
Yeni logoda, modern ve stilize edilmiş font, deneyimli ve otoriter kimliğe gönderme yaparken, "düz eşkanar kırmıızı üçgen" imgesi ile soyut ve etkili bir anlatım tercih edildi. Üç branşın birleşiminden oluşan büyük üçgenin yönü, branşın geleceğe dönük, gelişimci ve hedef odaklı karakterine atıfta bulunuyor.
Hazırlık sürecinde federasyonumuzun seçkin ailesine yakışan, ulusal ve uluslararası temsil yönü güçlü bir logo hedefiyle yola çıktıklarını belirten Yalçınkaya, şöyle konuştu:
"Dünya ve Avrupa triatlon birliklerinin logolarının yeni değiştirerek uluslararası alanda forma değiştirme sürecini yayınladı. Onların başlatmış olduğu değişime ve yenilenmeye uygun şekilde hazırlanan yeni logomuz, kullanışlı tasarımı ile dijital, matbu ve outdoor kullanımlar için ideal bir formata sahip. Kırmızı TR vurgusu ile ülkemizin kurumsal kimliği ile örtüşen, özellikle uluslararası alanda sporcularımızı ve teknik ekibimizi ayrıştıran, triatlon heyecanımızı daha yukarıları çıkaran bir dil ortaya konacağını düşünüyoruz."
World Triathlon'un forma logo kullanım kuralları ile ilgili uluslararası yönergesine, World Triathlon logo geçiş çizelgesine ve güncel logo versiyonlarına aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.
Logo ve Kurumsal Kimlik Sunumu