Dünya devi P&G'nin önde gelen markalarından Oral-B, Türkiye Triatlon Federasyonu’nun ana sponsorluğu üstlendi. Yüzme, bisiklet ve koşuyu birleştiren, dünyanın en zor sporlarından biri olarak dikkat çeken triatlonun ülkemizdeki gelişimi adına önemli bir başlangıç olarak değerlendirilen anlaşmanın basın lansmanı tarafların katılımıyla elektronik ortamda yapıldı.
Procter & Gamble Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, Türkiye Triatlon Federasyonu Başkanı Bayram Yalçınkaya ve milli triatletler Esra Nur Gökcek ve Gültiğin Er'in hazır bulunduğu toplantıda, anlaşma kapsamında Oral-B'nin "resmi ana sponsor" sıfatıyla federasyonun düzenlediği tüm etkinliklere destek olacağı, bu sporu geliştirmek ve daha fazla insana tanıtmak için çalışacağı vurgulandı.
Turnaoğlu: "Tabloyu değiştirmeyi amaçlıyoruz"
Toplantıda bir konuşma yapan Turnaoğlu, yüzme, bisiklet ve koşuyu birleştiren bu spora, “Oral-B sponsorluğu ile Türkiye’de daha fazla görünürlük kazandırmayı istediklerini” ifade ederek gençleri spor yapmaya özendirmeyi, sporcuları maddi-manevi desteklemeyi kurumsal bir ilke olarak benimsediklerini vurguladı.
Turnaoğlu sözlerini şu şekilde sürdürdü: "Oral-B, üstün teknolojisi ve şık tasarımıyla tüketicilerimizin güçlü dişler, sağlıklı diş etleri ve ferah bir nefese sahip olmasını sağlıyor. Bu da tüketicilerimize güç, dayanıklılık ve özgüven duygusu veriyor. Yani bir diğer deyişle, 'içinizdeki triatleti' ortaya çıkartıyor. Bu nedenle 'Oral-B ile Gücüne Güç Kat' diyoruz. Triatlon sporu Avrupa’da, ABD’de çok yaygın. Örneğin Avrupa’da futboldan sonra en çok lisanslı sporcuya sahip branş triatlondur. Dünya Şampiyonaları gibi global ölçekli yarışlarda sporcu sayıları tek startta 5 binleri bulabiliyor. Türkiye’de ise maalesef bu spor yeterince tanınmıyor. Oral-B’nin sponsorluğuyla bu tabloyu değiştirmeyi amaçlıyoruz. Triatlonun halen ilk 20 federasyon içinde yer almaması sponsorluk anlaşmamız da bizim için bir dezavantaj değil. Aksine, dünyanın 8. önemli spor branşı olması nedeniyle bunu çok bir avantaj olarak gördük. Triatlonun ülkemizdeki potansiyeline katkı yapmış olacağız.” dedi.
Yalçınkaya: “Hedefimiz 2024 yılına kadar ilk 10 federasyon arasına girmek ”
İş birliğinin, Türk triatlonunda bir dönüm noktası olduğunu bu nedenle çok heyecanlı olduklarını belirten Türkiye Triatlon Federasyonu Başkanı Bayram Yalçınkaya ise sözlerine şu şekilde devam etti: “Küresel düzeyde spora büyük destek veren Procter & Gamble’ın bir markası olan Oral-B, ağız ve diş sağlığı konusunda dünyanın bir numarası. Böyle güçlü bir marka ile yan yana gelmekten dolayı çok mutluyuz. Bu anlaşmanın güzel bir iş birliğini başlattığına ve birlikte triatlonun ülkemizde gelişmesi ve yaygınlaşması yönünde önemli mesafe kat edeceğimize inanıyorum. Bu özel birliktelik ile triatlon Oral-B'nin, Oral-B de triatlonun gücüne güç katacaktır. 2024 yılına kadar, triatlonun Türkiye'nin etki gücü ve lisanslı sporcusu en büyük 10 federasyonu arasına girmesini hedefliyoruz."
Türkiye'nin önde gelen medya kuruluşlarıın temsilcilerinin yoğun ilgi gösterdiği toplantıda söz alan milli triatletler Esra Gökcek ve Gültiğin Er de P&G'ye teşekkür ederek, Olimpiyatlar hedefine ulaşma yolunda kendilerini artık daha güçlü hissettiklerinin altını çizdiler.