Triatlon’ un Uzmanları Twitter Sorularına Cevap Verdi

0
35

Triatlon sezonu henüz başlamadı. Ancak Uluslararası Triatlon Birliği ( International Triathlon Union ), kendi web sitesi olan triathlon.org üzerinden triatlonla yeni tanışmış ya da triatlonda kendini ileri taşımak için sezon öncesi çalışmalarına yardımcı olmaya devam ediyor. ITU bu sefer de sosyal medya üzerinden sorulan soruları triatlon konusunda uzmanlaşmış ve daha önce de birçok ulusal federasyonda antrenman planlamasında yardımcı olan ünlü antrenörlerden, Rolf Ebeling, Rodrigo Milazzo ve Andreu Alfosno, Twitter ve Facebook üzerinden triatlon ipuçları ile ilgili soruları yanıtladı. İşte o sorulardan bazıları ve yanıtları;

@alan_dixon (Alan Edward Dixon):

Triatlona yeni başlayanlar için en büyük ipucunuz nedir?

Cevap: 

” İlk triatlon yarışınızdan en az 3 veya 4 gün önce dinlenin. Yorgun olmaktan kaçının. En önemli tavsiye budur. Yarıştan 2,3 ya da 4 hafta önce antrenman yapabilirsiniz ancak bir hafta önce yapamazsınız.” – Andreu Alfonso

@darrylA11en (Darryl Allen):

Antrenman, psikoloji ya da diğerlerinden hangisinde yapılan değişiklik amatör bir triatletin performansını arttırır?

Cevap:
” Hepsinden önce, eğer mümkünse bir antrenörle çalışın. Diğer en önemli şey ise yaptığınız işten keyif almanızdır. Mücadeleci bir triatlet olun. İki çeşit triatlet vardır. Siz bunlardan gerçekten antrenman yapan ve mücadeleci olanı seçin. Eğer gerçek bir triatlet olmak istiyorsanız, yıllarca antrenman yapmanız gerek. Yani bundan keyif almalısınız. Ancak gerçek anlamda yapılması gereken değişiklik, bir antrenör eşliğinde çalışılması ve yıllık planın yapılması olacaktır.” – Andreu Alfonso

@Aimee_4_Reece (RECEE’S LIL ROCK$TAR)

En iyi 5 antrenman ipucunuz nedir?

Cevap:

 ” Eğer iyi dinlenebiliyorsanız haftada en az 2 kere yüzme antrenmanı yapın. Gün sonunda yorgunken yüzme antrenmanı yapmayın. Haftada en az 2 kere yapılan yüzme antrenmanınızda dinlenik ve enerji yüklü olmanız çok önemli.” Andreu Alfonso

 

” Denge çok önemlidir. Bir çok yaş gruplarında yarışan triatletin hem ailesi var hem de çalışmak zorundalar. Bu triatletler triatlona başlama kararı olduktan sonra yapmaları gerekenden fazla antrenman yapıyorlar ve iş, aile ve spor üçgeninde spora olması gerekenden fazla vakit ayırarak  erkenden spordan soğuyabiliyorlar. Bu yüzden normal yaşantılarını değiştirmeyecek şekilde antrenman yapmalılar.” – Rodrigo Milazzo

 

Austin O’Brein ( Facebook Kullanıcısı):

Koşu derecelerimiz kötüleştirmeden nasıl daha iyi bisiklet dereceler, elde edebiliriz?

Cevap:

” Olimpik mesafede düşünecek olursak, yapabileceğiniz maksimum kadansta çevirmeniz önemlidir. Doğru aerodinamik pozisyon, doğru pedal ayarı ve yüksek kadans doğru olandır.” – Andreu Alfonso

” Koşu tekniğinizle bilrikte bisiklet sürüş tekniğinizi de geliştirmelisiniz. Teknik yalnızca koşu da değil bisiklette de önemlidir. Böylece daha az enerji harcıyarak, koşu etabına daha fazla enerji saklayabilirsiniz. Çoğu kişiye saçma bir fikir gibi gelse bisiklet üzerinde duruş biyomekaniği tüm bir yarışı etkileyebilir.”

CEVAPLA

Lütfen bir yorum yazın
Lütfen isminizi girin